Vragen en antwoorden
-
Wat gebeurt er met mijn online archief als ik mijn Z factuur abonnement opzeg?
U heeft dan twee mogelijkheden:
-
Werkt Z factuur over de grens?
Op dit moment is Z factuur zowel aan de ontvangende als aan de verzendende kant gericht op Nederlandse bedrijven. Verzending van facturen naar het buitenland per post behoort wel tot de mogelijkheden. Neem hierover contact op met de verkoop afdeling van ZET solutions.
-
Wat heeft Z factuur van u nodig om een digitale factuur te kunnen verzenden?
Als u zelf uw facturen opmaakt dan heeft Z factuur de factuurgegevens en de opgemaakte PDF-factuur nodig.
-
Hoe wijzig ik mijn adres bij Z factuur?
U kunt hier inloggen met uw Z login gebruikersnaam en wachtwoord om uw adres bij Z factuur te wijzigen.
-
Ik heb nog geen login, kan ik me dan aanmelden voor Z factuur?
Z factuur is niet langer beschikbaar voor nieuwe klanten. Vanaf nu kunt u een account aanmaken bij de vervanger van Z factuur: Billtobox.
-
Hoe weet ik of er nieuwe facturen in mijn online archief staan?
U krijgt op het door u opgegeven e-mailadres een notificatie wanneer u een nieuwe factuur in uw digitale archief op Z factuur heeft ontvangen. In uw digitale archief zijn nieuwe of nog niet gelezen facturen herkenbaar gearceerd. U kunt ook facturen als ongelezen markeren om ze extra onder de aandacht te houden.
-
Hoe worden afnemers die wel/ niet deelnemen aan Z factuur van elkaar onderscheiden?
Zolang nog niet al uw afnemers deelnemen aan Z factuur moet bij iedere facturatierun onderscheid worden gemaakt tussen facturen die gericht zijn aan deelnemers van Z factuur en aan niet-deelnemers van Z factuur. Er zijn twee manieren om dit onderscheid te maken.
-
Ik kan mijn afnemers toch ook per e-mail een factuur sturen?
Dit is inderdaad een mogelijkheid. Hierbij dient te worden opgemerkt dat de wet voorschrijft dat een factuurontvanger toestemming moet geven voor de ontvangst van een digitale factuur.
-
Wat wordt precies in het online archief gearchiveerd en voor hoelang?
Het online archief archiveert alle digitale facturen, bijbehorende factuurspecificaties en andere financiële documenten (acceptgiro, automatische incasso, standaard factuur, herinneringen, creditnota’s en factuurbijlagen) gedurende zeven jaar.
-
Hoe kan ik facturen terugvinden in het archief?
U kunt op vrijwel alle aanwezige facturenkenmerken en binnen de dienst toegevoegde eigenschappen zoeken en sorteren. Hierdoor kunt u eenvoudig en snel de gewenste factuur opzoeken.